Liczy się każde ziarenko

Wyselekcjonowany sezam

Szczególną uwagę zwracamy na czystość ziaren sezamu, która według naszych kryteriów powinna wynosić 99,98% – więcej niż ogólnie przyjęte standardy. Wystarczy mały kamyk na kilkutonową dostawę, by jej nie przyjąć.

Istotne dla produkcji sezamków jest wybieranie tylko tych większych i pełniejszych ziaren, które później prażymy, dzięki czemu są one wyjątkowo chrupkie. Jako prawdziwy ekspert z ponad 60-letnim doświadczeniem opracowaliśmy ponad 30 wariantów smakowych sezamków. Natomiast do produkcji chałwy wybieramy tahini pochodzącą z Turcji, gdzie na jej produkcji znają się jak nigdzie indziej na świecie.

Przykładamy szczególną uwagę do selekcji upraw. Do produkcji sezamków wybieramy ziarno afrykańskie, a dodatkowo prażymy je przed produkcją przekąski – co dodatkowo korzystnie wpływa na jej smak, a nie jest to regułą wśród producentów.

Wysypywanie ziaren sezamu ze słoika

Nie tylko sezam

Przy produkcji sezamków AMKI Superfoods
wykorzystujemy także inne ziarna.

Ziarna amarantusa wysypane ze słoika

Amarantus

Nasiona amarantusa są wielkości ziaren maku, mają kremową lub jasnobrązową barwę oraz lekko orzechowy smak. Są idealnym dodatkiem do np. jogurtów, sosów, a nawet zup. Świetnie też wzbogaca wypiekane w domu pieczywo. Amarantus to źródło m.in. takich składników jak nienasycone kwasy tłuszczowe, m.in. kwas linolowy, oleinowy i linolenowy. Te niepozorne nasiona są też źródłem wapnia, potasu, magnezu oraz witamin z grupy B. Zaleca się jedzenie potraw z dodatkiem tego zboża osobom zestresowanym i przemęczonym. Z tego względu amarantus to świetny wybór dla dzieci w okresie szkolnym.

Gryka

Ekspandowana gryka jest ziarnem gotowym do spożycia, nie wymaga dodatkowej obróbki. Zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe oraz składniki mineralne – magnez, wapń, żelazo, cynk, miedź i potas. Flawonoidy zawarte w gryce dobrze wpływają na odporność i pomagają wzmocnić ścianki naczyń krwionośnych

Ekspandowane ziarna gryki wysypane z pojemnika
Ekspandowane proso - jagły w pojemniku

Jagły

Ekspandowane proso, czyli jagły to świetna alternatywa dla tych, którzy nie przepadają za smakiem kaszy jaglanej, ale chcą żyć i odżywiać się zdrowo. Są źródłem fosforu i błonnika, znakomicie detoksykują organizm.

Quinoa

Czyli komosa ryżowa, jest bogatym źródłem pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, a także wielu witamin
i składników mineralnych. Ma także właściwości antyoksydacyjne. Nazywana jest “świętym zbożem Inków”, “złotym ziarnem Inków”, gdyż wywodzi się z Ameryki Południowej, gdzie jest uprawiana
od tysięcy lat.

Quinoa - komosa ryżowa w miseczce